Managed VoIP

Managed VoIP met 3CX

Speciaal voor het MKB (één tot 100 aansluitingen) belt u met 3CX cloud telefonie via internet. U heeft geen vaste centrale meer in huis, maar u betaalt per maand voor deze dienst. Geen grote investeringen, kosten besparen, zeer flexibel en dezelfde functionaliteiten als bij een vaste centrale.

Cloud telefonie, wat is dat?

Telefonie uit de cloud betekent niets anders dan dat u geen vaste telefooncentrale meer op kantoor heeft staan, maar dat dit een online dienst is.

Hierdoor heeft u de vrijheid om te werken waar en wanneer u maar wilt. Het enigste wat u nodig heeft is een internet verbinding. U kunt 3CX zelfs gebruiken via uw smartphone, laptop of desktop computer. Vergelijk het met wat Spotify doet voor muziek of Dropbox voor documenten.

Wat is het verschil tussen hosted telefonie en cloud telefonie?

Hosted telefonie is het extern plaatsen van uw eigen private telefonieomgeving. U heeft dus nog steeds de beschikking over uw eigen afgeschermde telefonieoplossing. Cloud telefonie maakt gebruik van verschillende externe datacenters en wordt gedeeld door verschillende klanten. U kunt hierdoor altijd gebruik maken van openbare internetverbindingen. Met hosted telefonie is veelal een VPN verbinding met de telefonieomgeving benodigd. Met zowel hosted als met cloud telefonie, is het mogelijk om per gebruiker per maand de dienst af te nemen.

Voordelen van cloud telefonie

Toegankelijkheid

Via 3CX kunt u overal kunt bellen, of u nu thuis, onderweg, in het buitenland of op kantoor bent. U hoeft alleen een telefoon aan te sluiten of de speciale app op uw telefoon te installeren. Net zoals u op elke willekeurige computer kunt inloggen om uw Gmail-account te checken.

Flexibiliteit

U kunt zoveel gebruikers aan- of afmelden als u wilt, of u nu 1 of 100 medewerkers heeft. U kunt eenvoudig zelf vestigingen of extra gebruikers toevoegen. Per maand kunnen gebruikers toegevoegd of afgemeld worden, u betaalt alleen voor wat u daadwerkelijk gebruikt. U zit niet vast aan jaarcontracten, u bent altijd volledig contractvrij.

Prijs

Met 3CX hoeft u geen eenmalige investering in de centrale hardware, software, licenties of installatie te doen. U betaalt een per centrale en niet per gebruiker. Updates zijn geheel gratis en worden automatisch gedaan. U beschikt dus altijd over de laatste versie. Doordat we voor al onze klanten gezamenlijk inkopen kunnen we u ook de laagste tarieven bieden voor uw gesprekskosten. Dit kan oplopen tot een besparing van wel 50% per maand op uw huidige kosten.

Bereikbaarheid

Omdat 3CX gebruikmaakt van verschillende datacenters, is de dienst altijd beschikbaar. Als er een storing is bij één datacenter, neemt een ander het automatisch over. Hierdoor bent u dus altijd maximaal bereikbaar. Ook in het geval van een storing bij u op locatie. U kunt binnen een paar seconden uw vaste nummer doorschakelen naar bijvoorbeeld uw mobiel.

Functionaliteit

Met 3CX heeft u de beschikking over vele telefoonfuncties. De bekende functies zoals het aannemen van een gesprek voor een collega of een rapportage over hoe lang het duurt voordat de telefoon wordt aangenomen in uw organisatie. Maar ook nieuwe functies als bellen met uw mobiel via uw vaste nummer, bellen via de computer en een opname maken van de gesprekken zijn beschikbaar. Zo wordt bijvoorbeeld thuis- of flexwerken heel eenvoudig.